در بازاریابی محتوا با هدف جلب رضایت مخاطب تولید می شود. بازاریابی محتوا برای سرگرمی، انتقال اطلاعات و برانگیختن احساسات در افراد استفاده می شود. این محتوا معمولاً به گونه ای طراحی می شود که با خواسته های مخاطب همخوانی داشته باشد.

اما تیزرهای تبلیغاتی برای تبلیغات آنلاین معمولا با هدفی متفاوت از محتوا تولید می شوند. تیزر تبلیغاتی به گونه ای ساخته شده است که توجه بینندگان را به خود جلب کرده و کنجکاوی آنها را برمی انگیزد. تریلرهای موفق فقط اندکی از چیزهایی را نشان می‌دهند که مخاطب می‌تواند از آن لذت ببرد، و مردم را برای دیدن فیلم (یا گوش دادن به آلبوم‌های موسیقی، تماشای مسابقات مهم، خرید بلیت نمایش‌های جالب، ثبت نام در کلاس‌ها، رزرو محصولات جدید و…) هیجان زده می‌کند.

تیزر تبلیغاتی در چه مواردی استفاده می شود؟

تیزرها و تریلرهای تبلیغاتی نه تنها در صنعت فیلم مورد استفاده قرار می گیرند، بلکه استفاده از آنها در بین بازاریابان دیجیتال نیز رواج دارد. تریلرهای تبلیغاتی می توانند نقش مهمی در کمپین های تبلیغاتی محصولات ویدئویی، برنامه ها، وب سایت های پخش ویدئو، کلاس های آنلاین و موارد مشابه داشته باشند. در تولید تیزرهای تبلیغاتی، هدف سطح بالا ممکن است افزایش ترافیک وب سایت، ایجاد فرصت های فروش یا مشتریان نهایی باشد

نکات مهم برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی

بسیاری از سازندگان محتوا، تریلر یا تیزر را به عنوان خلاصه ای از محتوای اصلی می بینند. با این حال، این نگرش ممکن است منجر به تولید ویدیوهای جذاب نشود. هنگام ساخت تیزرهای تبلیغاتی، بهترین کار این است که ویدیوها را به‌عنوان داستان‌های کوتاه مستقل یا تجربه‌ای روایی در نظر بگیرید.

یکی از روش‌هایی که برای ساخت تریلر استفاده می‌شود، ایجاد محتوای داستانی و سرگرم‌کننده است که مخاطب را ترغیب می‌کند تا اقدامات بعدی را انجام دهد. در این زمینه خلاقیت بسیار مهم است و استفاده از قابلیت های ویدئویی به رسیدن به نتایج مطلوب کمک می کند.

هنگام فیلمبرداری، به دنبال کلیپ ها یا لحظاتی باشید که چندین هدف را دنبال می کنند. شما می توانید به درستی از ویژگی دو طرفه محتوا استفاده کنید. برای مثال می توانید تصویری را ضبط کنید که در عین سرگرمی، معنای ویدیوی تبلیغاتی را نیز منتقل کند یا به طور همزمان اطلاعاتی را به مخاطب منتقل کرده و احساسات او را برانگیزد.

هنگام تولید محتوا، از خود بپرسید: “مخاطبان ما چه چیزی یاد خواهند گرفت یا چه احساسی خواهند داشت؟” اگر برای هر سکانس بیش از یک پاسخ ندارید، به دنبال تصاویر دیگر بگردید.

نکته مهم دیگر این است که به این فکر کنید که چگونه مخاطب خود را متقاعد کنید که اقدامی انجام دهد. اگر نتوانید بینندگان را متقاعد کنید که اقدام مورد نظر را انجام دهند، تبلیغ تبلیغاتی شما بی فایده خواهد بود. هنگام برنامه ریزی برای تولید تیزرهای تبلیغاتی، دعوت به عمل یکی از مواردی است که باید همیشه به آن توجه داشته باشید.

عوامل موثر در ساخت یک تیزر تبلیغاتی موثر

در ساخت هر تیزر تبلیغاتی باید به پنج عامل توجه کرد. عدم توجه به این عوامل می تواند مانع بزرگی در موفقیت پیشرفت های تبلیغاتی ایجاد کند.

بسته به جایی که مخاطبان شما ویدیوی تیزر شما را تماشا می کنند، ممکن است هیچ اطلاعاتی در مورد شرکت یا نحوه عملکرد محصول شما نداشته باشند. ممکن است نخواهید همه جزئیات کارتان را به یکباره فاش کنید، زیرا ایجاد حس رمز و راز می تواند ابزار قدرتمندی باشد، اما بهتر است فضایی برای ارتباط مخاطب با شما ایجاد کنید.

به همین دلیل، می‌توانید بین یک مقدمه کوتاه (به عنوان مثال، سلام، من جیمز باند هستم، جاسوس بین‌المللی)، متن روی صفحه (در زیر چهره گوینده نمایش داده می‌شود: جیمز باند، جاسوس بین‌المللی)، یا دنباله‌های ویدیویی که شما را نشان می‌دهند، انتخاب کنید. فعالیت (به عنوان مثال، تصاویر از فیلم استفاده کنید که در آن جیمز باند از هلیکوپتر به یک ساختمان می پرد.

انسان ها در بیشتر موارد از عناصر بصری برای یادگیری استفاده می کنند: 90 درصد اطلاعات ارسال شده به مغز اطلاعات بصری است. اطلاعات بصری 600000 برابر سریعتر از متن تجزیه و تحلیل می شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، از متن به عنوان مکمل و نه به عنوان جایگزینی برای عکس یا فیلم استفاده کنید. از تصاویر متحرک همراه با مقدار کمی متن استفاده کنید.

سعی کنید حداقل یک بار نام و نشان خود را در ویدیو نشان دهید. شما باید ارتباط بین داستان و محصول خود را در ذهن بیننده تقویت کنید. اگر این کار را انجام ندهید، در نهایت با یک ویدیوی جذاب مواجه خواهید شد که مخاطبان شما از آن لذت خواهند برد و همچنان هیچ اقدامی برای رسیدن به هدف شما انجام نمی دهند.

حتی اپل، صاحب شناخته شده ترین برند محصولات مصرفی جهان، لوگو و نام محصول خود را در تمام ویدیوهای تبلیغاتی نمایش می دهد. این تم را می توانید در تمامی ویدیوهای تبلیغاتی این شرکت مشاهده کنید.

اگر در حال ساخت یک تریلر تبلیغاتی هستید، نام و لوگوی خود را در مراحل اولیه تریلر نشان دهید تا در طول تریلر در ذهن مخاطب باقی بماند. اگر می خواهید یک تریلر تبلیغاتی تولید کنید که کنجکاوی یا هیجان مخاطب را برانگیزد، می توانید این اطلاعات را در پایان به مخاطب نشان دهید.

تایید اجتماعی تاثیر شگرفی بر ذهن مخاطب دارد. اگر بینندگان ببینند که دیگران به محصول شما اعتماد دارند، از آن استفاده می کنند یا به آن علاقه دارند، احتمال خرید آن بیشتر است. سعی کنید نوعی تأیید اجتماعی را در ویدیوهای خود بگنجانید.

محتوای اثبات اجتماعی می‌تواند شامل توصیه‌های مشتریان قبلی، نقل قول‌هایی از مقالات یا سایت‌های معتبر، قطعه‌هایی از سایت‌های بررسی محصول، تصاویر یا ویدیوهای افرادی باشد که از محصول استفاده می‌کنند، یا نتایج کار (به عنوان مثال، ۹۱٪ از افرادی که در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند، شاغل بوده‌اند. برای یک ماه).

فراخوانی که برای اکشن های بعدی به بیننده توصیه خاصی می کند، یکی از مهم ترین عناصر در ساخت تیزر تبلیغاتی محسوب می شود. احساسات و انرژی های ویدئو بدون اینکه در جهت خاصی هدایت شوند هدر می روند.

سعی کنید گامی منطقی و مناسب برای مخاطب خود تعریف کنید. شما نمی توانید آنها را متقاعد کنید که پس از پخش یک ویدیوی یک دقیقه ای، 5000 دلار خرج کنند. سعی کنید آنها را متقاعد کنید که با تیم فروش شما تماس بگیرند.

برخی از گزینه های مورد استفاده در تیزرهای تبلیغاتی عبارتند از:

• برای خبرنامه ثبت نام کنید.• عضو کانال ما شوید.

• برای خبرنامه ثبت نام کنید.

• درباره محصولات جدید بیشتر بدانید.

• با کارشناسان شرکت ما صحبت کنید.

• محصول را بخرید (اگر خیلی گران نباشد).

هدف نهایی شما هرچه که باشد، آن را برای بینندگان تبلیغات خود آسان کنید.